Dins del procés de creació de l'EBT cal tenir en compte diferents factors que determinaran l'èxit de l'EBT:
L'equip
L'equip emprenedor o promotor el formen les persones que tenen la idea de negoci i volen portar-la a la pràctica. Un equip multidisciplinari que conjumine l'experiència investigadora amb un perfil empresarial és clau per a l'èxit del projecte. Si eres investigador i tens una idea per a crear una EBT, forma't en aquelles àrees en les quals pugues tenir manques però, sobretot, intenta afegir socis al teu projecte que aporten valor real. No poses el focus exclusivament en la tecnologia, necessites un equip.
La gestió tecnològica i el producte
La tecnologia i el coneixement són elements fonamentals d'una EBT. Has de tenir clar quin és el cicle de desenvolupament de la teua tecnologia i intentar que estiga la més madura possible quan llances l'empresa. Igualment planteja't les possibilitats de protecció al teu abast: patent, model d'utilitat, secret industrial, etc. No obstant això, seria un error centrar-se exclusivament en la tecnologia: el que realment necessites són clients als quals pugues oferir-los un producte o servei que millore la seua existència. La tecnologia ha de ser robusta i estar convenientment protegida, però no oblides posar el focus en el producte i el client; sense clients no hi ha empresa.
El model de negoci
Dedica esforços a identificar la teua proposta de valor: què oferiràs com a empresa i quin és el teu avantatge competitiu. Planteja't per què algú pot estar interessat a adquirir el que la teua empresa ofereix: ¿has trobat la solució a un problema determinat? ¿millores algun producte, procés o servei ja existent? ¿abarateixes costos? ¿cregues una necessitat? Una vegada tingues clara la proposta de valor centra't a caracteritzar el teu client: ¿tens un únic client clarament identificat? ¿diferents grups de clients als quals oferirem solucions diferents? ¿com arribaràs a ells? Finalment centra't a identificar de quina forma va a fer diners la teua empresa: què li cobrares al client i exactament per què.